-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:36135 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:25

آيا اعتقاد به معاد پايه هاي ظلم را تقويت نمي كند؟
اعتقاد به معاد نه تنها موجب تحكيم ظلم نمي شود، بلكه با فراهم كردن زمينه تنبه و بيداري در انسان، باعث بر كناري وي از ظلم و ستم مي شود; زيرا اگر ستمگران توجهي به عذاب هاي سخت و سهمگين كه كتاب هاي آسماني آمده و رهبران الهي از آن خبرداده اند، توجه كنند، ممكن است وجدان آنان بيدار شود و از ظلم و ستم خودداري كنند.
و افرادي كه مورد ستم واقع مي شوند، بايد به تكاليفي كه اسلام براي دفاع مظلوم از خود بيان فرموده عمل كنند; در غير اين صورت مستحق كيفر در آن جهان خواهند بود. با اين وصف هيچ گاه اعتقاد به معاد باعث تقويت ظلم نمي شود. آري، برخي از مكتب هاي مادي كه در ظاهر شعارهاي انقلابي مي دهند ولي از محتوا تهي هستند، اديان را افيون ملتها مي دانند و منظورشان اين است كه تعليمات ديني، مؤمنان را تخدير و از مبارزه با

ـ938ـ
استثمارگران باز مي دارد. زيرا دلخوش بودن به پاداش صبر در مقابل ظلم آنان را در حقيقت تسليم كرده از قيام عليه ظالمان بي نياز مي كند. قيام عليه ظلم و ظالم سرلوحه تعاليم الهي و اديان آسماني و جهاد و فداكاري در راه مكتب و مبارزه با طاغوت ها و ظالمان اساس تعاليم انبياست قرآن مجيد مي فرمايد: « و لقد بعثنا في كل امة رسولاً ان اعبداو الله و اجتنبوا الطاغوت; محققاً ما در هر امتي پيامبري بر انگيختيم كه (رسالتش اين بود) خدا را بپرستيد و از طاغوت اجتناب ورزيد.) از اين رو، سخن مخالفان دين، يا از سر بي اطلاعي است و يا غرض ورزي دينداران و در رأس آنان پيامبران و اولياي الهي، بارزترين نمونه دفاع از حق و مقابله باظلم و كفرند. بويژه مكتب انسان ساز اسلام كه با داشتن بزرگاني چند رسول اكرم((صلي الله عليه وآله))اميرمؤمنين، سيدالشهداء و... براي آزادگان ظلم ستيزان عالم، آموختني هاي بسيار دارد.

(بخش پاسخ به سؤالات )


ـ939ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.